Tak się powinno robić samochody
W weekend w końcu znalazłem trochę czasu na obejrzenie DEF CON 23 - Marc Rogers and Kevin Mahaffey - How to Hack a Tesla Model S. Potwierdziło się to, co czytałem wcześniej. Tesla naprawdę porządnie robi samochody.
Security IT mają zrobione bardzo dobrze zarówno wewnętrznie — izolowane podsieci CAN i infotainment z „firewallem” w postaci modułu gateway, szyfrowanie prawie wszędzie, użycie SSH do komunikacji między komponentami — ale również zewnętrznie: OpenVPN z dokładnym sprawdzaniem certyfikatów (keyUsage) itp. W przypadku „zabicia” elektroniki przez atakującego, samochodem nadal można kierować i działają hamulce.
Co prawda używają starego Ubuntu i było kilka drobnych niedoróbek, ale plusem Tesla Motors jest też sprawny system patchowania. I ekipa ludzi, którzy biorą IT Security poważnie. Poważniej, niż niektóre biznesy z którymi współpracowałem.
Prezentacja warto obejrzeć, sam chętnie bym zobaczył wycieczkę po serwerowni Tesla Motors i posłuchał więcej: jak zarządzają certyfikatami dla każdego samochodu, jaką mają infrastrukturę sieciową, jak przechowują i obrabiają telemetrię itp.
Archived comments:
sprae 2016-01-28 01:47:44
Dziękuję, też zobaczę.
Comments
Comments powered by Disqus